
Informacja o Urzędzie Gminy i Miasta w Rychwale
Urząd Gminy i Miasta w Rychwale to miejsce, w którym pracuje władza publiczna dla wszystkich mieszkańców gminy.
Urząd znajduje się centrum miasta Rychwała – Plac Wolności 16.

W Urzędzie Gminy i Miasta w Rychwale pracuje Burmistrz i urzędnicy.
Burmistrzem Rychwała jest Stefan Dziamara.

Burmistrzowi w pracy pomagają Sekretarz Gminy, Skarbnik Gminy, Kierownicy Referatów oraz pracownicy.
Burmistrz jest też kierownikiem urzędu.
Czym zajmuje się urząd?
W urzędzie można się zameldować, wyrobić dowód osobisty, zgłosić, gdy urodzi się dziecko, zgłosić prowadzenie własnej firmy.
To w urzędzie otrzymasz akt zgonu czy akt urodzenia. W urzędzie można też wziąć ślub cywilny.
W urzędzie zapłacisz podatki i opłaty lokalne. To tutaj dostaniesz pozwolenie na wycięcie drzewa.
Urząd zajmuje się też drogami i chodnikami.
Ochrona środowiska, segregowanie śmieci i zieleń w gminie to także rzeczy, za które odpowiada urząd.
Urząd wykonuje różne zadania:
- organizuje wybory, na przykład na Prezydenta Polski, wybory do Sejmu i Senatu, wybory samorządowe,
- prowadzi spis ludności w gminie,
- zajmuje się ochroną zabytków,
- współpracuje z organizacjami pozarządowymi,
- zajmuje się rolnictwem,
- zajmuje się budżetem gminy,
- zajmuje się ustaleniem jakie będą podatki,
- zajmuje się planowaniem przestrzeni w gminie,
- robi remonty i buduje nowe potrzebne budynki,
- zajmuje się ochroną i kształtowaniem środowiska i ochrony przyrody,
- zajmuje się wywożeniem odpadów komunalnych z terenu gminy,
- utrzymuje czystość i porządek.
Kontakt z pracownikami urzędu:
Zapraszamy Was do urzędu od poniedziałku do piątku od 7:30 do 15.30.

Jeśli chcesz się z nami skontaktować telefonicznie, zadzwoń na numer 63 248 10 01.

Możesz też wysłać e-mail na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Żeby załatwić sprawy w Urzędzie, osoby z niepełnosprawnościami mogą:
- napisać pismo i wysłać je na adres: Urząd Gminy i Miasta w Rychwale, ul. Plac Wolności 16, 62-570 Rychwał
- przynieść pismo do Biura Podawczego
Biuro podawcze to biuro, w którym można zostawić pisma i inne dokumenty.
Znajduje się ono na parterze urzędu pok. 8
- napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy e-PUAP: www.epuap.gov.pl.
ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej.
Do tego sposobu trzeba mieć Internet i swoje konto w ePUAP.
- napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy e-Doreczenia:www.login.gov.pl.
Do tego sposobu trzeba mieć Internet i swoje konto na e-Doręczenia.
- napisać wiadomość i wysłać ją na adres e-mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- zadzwonić pod numer 63 248 10 01
- przyjść do Urzędu i spotkać się z pracownikiem w godzinach pracy Urzędu.
Urząd czynny jest od poniedziałku do piątku w godz. od 7:30 do 15:30
Przed budynkiem znajduje się miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Numery telefonów do wszystkich pracowników Urzędu są na stronie internetowej:
https://rychwal.pl/samorzad/urzad-gminy-i-miasta/1202-struktura-organizacyjna
Wszystkie informacje o gminie można znaleźć na stronie internetowej:



