etr

Informacja o Urzędzie Gminy i Miasta w Rychwale 

Urząd Gminy i Miasta w Rychwale to miejsce, w którym pracuje władza publiczna dla wszystkich mieszkańców gminy.

Urząd znajduje się centrum miasta Rychwała – Plac Wolności 16.

 

urzad front

 

W Urzędzie Gminy i Miasta w Rychwale pracuje Burmistrz i urzędnicy.

Burmistrzem Rychwała jest Stefan Dziamara.

 

wadze gminy 1

 

Burmistrzowi w pracy pomagają Sekretarz Gminy, Skarbnik Gminy, Kierownicy Referatów oraz pracownicy.

Burmistrz jest też kierownikiem urzędu.

 

Czym zajmuje się urząd?

W urzędzie można się zameldować, wyrobić dowód osobisty, zgłosić, gdy urodzi się dziecko, zgłosić prowadzenie własnej firmy.

To w urzędzie otrzymasz akt zgonu czy akt urodzenia. W urzędzie można też wziąć ślub cywilny.

W urzędzie zapłacisz podatki i opłaty lokalne. To tutaj dostaniesz pozwolenie na wycięcie drzewa.

Urząd zajmuje się też drogami i chodnikami.

Ochrona środowiska, segregowanie śmieci i zieleń w gminie to także rzeczy, za które odpowiada urząd.

 

Urząd wykonuje różne zadania:

- organizuje wybory, na przykład na Prezydenta Polski, wybory do Sejmu i Senatu, wybory samorządowe,

- prowadzi spis ludności w gminie,

- zajmuje się ochroną zabytków,

- współpracuje z organizacjami pozarządowymi,

- zajmuje się rolnictwem,

- zajmuje się budżetem gminy,

- zajmuje się ustaleniem jakie będą podatki,

- zajmuje się planowaniem przestrzeni w gminie,

- robi remonty i buduje nowe potrzebne budynki,

- zajmuje się ochroną i kształtowaniem środowiska i ochrony przyrody,

- zajmuje się wywożeniem odpadów komunalnych z terenu gminy,

- utrzymuje czystość i porządek.

 

Kontakt z pracownikami urzędu:

Zapraszamy Was do urzędu od poniedziałku do piątku od 7:30 do 15.30.

 

logotel

 

Jeśli chcesz się z nami skontaktować telefonicznie, zadzwoń na numer 63 248 10 01.

 

logomail

 

Możesz też wysłać e-mail na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Żeby załatwić sprawy w Urzędzie, osoby z niepełnosprawnościami mogą:

  • napisać pismo i wysłać je na adres: Urząd Gminy i Miasta w Rychwale, ul. Plac Wolności 16, 62-570 Rychwał
  • przynieść pismo do Biura Podawczego

Biuro podawcze to biuro, w którym można zostawić pisma i inne dokumenty.

Znajduje się ono na parterze urzędu pok. 8

  • napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy e-PUAP: www.epuap.gov.pl.

ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej.

Do tego sposobu trzeba mieć Internet i swoje konto w ePUAP.

  • napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy e-Doreczenia:www.login.gov.pl.

Do tego sposobu trzeba mieć Internet i swoje konto na e-Doręczenia.

  • napisać wiadomość i wysłać ją na adres e-mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • zadzwonić pod numer 63 248 10 01
  • przyjść do Urzędu i spotkać się z pracownikiem w godzinach pracy Urzędu.

Urząd czynny jest od poniedziałku do piątku w godz. od 7:30 do 15:30

Przed budynkiem znajduje się miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. 

 

Numery telefonów do wszystkich pracowników Urzędu są na stronie internetowej:

https://rychwal.pl/samorzad/urzad-gminy-i-miasta/1202-struktura-organizacyjna

 

Wszystkie informacje o gminie można znaleźć na stronie internetowej:

www.rychwal.pl

 

ETR_tekst_łatwy_do_czytania plik w formacie doc

ETR_tekst_łatwy_do_czytania plik w formacie pdf